Є скарга чи зауваження?

Напишіть її одразу керівнику автосервісу

Він її прочитає, точно точно. Розбереться хто і чому викликав у вас негативні емоції. І, звісно, перетелефонує вам

Введiть повний номер телефону.
Надіслати скаргу

Вашу скаргу надіслано. Найближчим часом з нею ознайомиться керівник та перетелефонує вам

Корисні статті

Конструкція та принцип роботи автокондиціонера

Устройство кондиционера

Аби розуміти, як і навіщо обслуговувати автомобільний кондиціонер, розберемося в його будові.

Принцип роботи автокондиціонера

Будова автомобільного кондиціонера мало чим відрізняється від конструкції звичайного холодильника або домашнього кондиціонера, але все ж має свої характерні риси.

Головне, що робота кондиціонера в машині також працює за принципом теплообміну. В ньому також використовується холодоагент, котрий, переходячи з одного стану в інший, поглинає або віддає тепло.

Автокондиціонер – це замкнений геометричний контур, наповнений холодоагентом (фреоном). Додатково в систему доливають холодильне мастило (що не втрачає свої властивості під час різких перепадів температур) для змащування рухомих елементів.

Фреон, проходячи контуром, двічі змінює свій агрегатний стан:

  • В конденсаторі – стає рідким, віддаючи тепло;
  • У випарнику – стає газоподібним, поглинаючи тепло.

Саме у місці випаровування через контур проходить потік повітря, котре миттєво охолоджується та потрапляє в салон авто, створюючи в ньому комфортні умови.

Конструкція кондиціонера

Незважаючи на кількість моделей і виробників, загальна схема, як і сам принцип роботи автомобільного кондиціонера, завжди зберігаються.

Основні вузли автокондиціонера:

Компресор

В автомобільні кондиціонери встановлюють компресори різних видів. Найбільш поширеним є обладнання поршневого та роторного типу. Такі варіанти відрізняються простотою конструкції, що зменшує вірогідність появи несправностей, і відносно високою ефективністю. Вони приводяться у рух колінвалом авто, що унеможливлює  їх використання при виключеному двигуні.

Цього недоліку немає у компресорів із власним приводом.

А для авто із системами старт-стоп (технологія для автоматичного відключення і запуску двигуна) розроблені спеціальні компресори, які можуть приводитися в рух як двигуном, так і власним приводом.

Конденсатор

Теплообмінник призначений для конденсації холодоагенту під час проходження по ньому. В залежності від типу фреона конденсатор виготовляється з міді чи алюмінію.

Розширювальний клапан

Обладнання, що регулює рівень тиску в областях системи. Для потоку холодоагенту в сторону випаровувача клапан знижує тиск, дозволяючи речовині ефективно випаровуватися.

Розширювальний клапан дозволяє регулювати потік холодоагента:

  • При підвищенні температури фреону, що виходить із випарника, холодоагент розширюється в термостаті. Потік холодоагенту до випарника через клапан збільшується.
  • При зниженні температури холодоагенту, після випарника, його об’єм зменшується і потік через клапан до випарника теж зменшується.

Расширительный клапан для кондиционера

Випарник

Це саме та частина системи, яка забезпечує прохолоду та комфорт в салоні для водія та пасажирів. Як і конденсатор, це теплообмінник, тільки у ньому відбувається зворотній процес. Знижується тиск холодоагенту і речовина стає газом. При цьому, поглинається тепло, а сам теплообмінник, виготовлений із алюмінієвих чи мідних (в залежності від типу фреону) трубок, охолоджується.

Ресивер-осушувач

Це складовий вузол, що складається з резервуару, забезпечений мережею фільтрів, які запобігають попаданню в систему зовнішніх частинок.

Холодоагент на шляху від конденсатора, проходить через осушувач і всю мережу фільтрів, які очищають його від води і лишніх домішків, що потрапляють у систему.

Обладнання виконує такі функції:

  • Видалення вологи;
  • Відокремлення бульбашок – в зрідженому холодоагенті з’являються бульбашки, які зберігають частину холодоагента в стані газу;
  • Контроль об’єму холодоагенту через перевірочне скло;
  • Підбурювання тиску.

Рух повітря, обдування конденсатора і подачу прохолодного повітря в салон забезпечує система вентиляторів.

Як працює кондиціонер в машині

Загальна схема роботи автокондиціонера така:

  1. При включенні кондиціонеру запускається компресор, котрий нагнічує тиск фреону, що йде в конденсатор.
  2. В конденсаторі холодоагент переходить в рідкий стан.
  3. Далі рідкий фреон потрапляє у фільтри ресивера-осушувача, де очищується від води, чужорідних частинок та бульбашок і направляється у випарник.
  4. Тут холодоагент розширюється і перетворюється в газ з низьким тиском, охолоджуючи сам випарник і потік повітря, що проходить крізь нього.
  5. Через розширювальний клапан речовина повертається в конденсатор для повторного циклу.

Схема, як працює кондиціонер у машині, була б неповною без функціонування системи вентиляторів. Вони обдувають компресор, видаляючи залишкове тепло, а також формують потік повітря, що проходить крізь випарник в салон автівки.

Фільтри в кондиціонері автомобіля

Ресивер-осушувач влаштований доволі просто і при цьому ефективно. Він виконаний у формі трубки, заповненої адсорбентом, який здатен поглинати воду. У кондиціонерах, які наповнюються R134а, функцію адсорбента виконує цеоліт ХН-9.

Правильно підібраний фільтр збирає до 60 г води.

Фільтр-осушувач ставиться в області високого тиску між конденсатором та випарником. Це вкрай важливий вузол для забезпечення безперебійного функціонування кондиціонера. Запобігаючи негативному впливу води на систему, продуктів зносу і зовнішніх частинок, ресивер-осушувач продовжує строк експлуатації системи.

А щоб вузол ефективно виконував свою задачу, необхідно систематично контролювати його стан і обслуговувати.

Як правило, заміна потрібна у випадку:

  • Раз на 5 років користування кондиціонером, якщо за цей період не було розгерметизації системи;
  • У випадку витікання хладона;
  • При ремонті кондиціонера і заміні будь-яких його складників.

Основи вибору фреона для автокондиціонера

Ще один фактор, що впливає на правильність та ефективність роботи кондиціонера – правильний холодоагент. Як правило, з 1992 року використовують фреон R134а. Але, оскільки, змішувати різні види фреону заборонено, варто обов’язково уточнити тип використовуваного хладону. Дізнатися який фреон потрібен для вашого кондиціонеру ви можете  у нашій статті.

Як обслуговувати кондиціонер в авто

  1. Необхідно систематично проводити чистку радіатора конденсатора. Робити це рекомендується раз у квартал – перед весняно-літнім сезоном та після сезону «тополиного пуху» і т.д.
  2. Своєчасно змінювати салонний фільтр.
  3. Міняти за необхідністю ресивер-осушувач.
  4. Контролювати стан фреонових магістралей та їх з’єднання для виявлення протікань і поломок.
  5. Слідкувати за вірогідним утворенням плісняви на випарнику, застоїв вологи в дренажній системі.
  6. Перевіряти натяг ременя компресора.
  7. Якщо кондиціонер не використовується довгий період, його потрібно включати на 15-20 хвилин хоча б раз у місяць.

Які бувають поломки у кондиціонера авто

Несправності можуть виникати в будь-якому вузлі кондиціонеру. І кожна з них впливає на працездатність і ефективність його функціонування.

Проблемне місце Симптоми, причини.
Компресор Поява шуму від приладу, сліди мастила.

Причини: розгерметизація, витікання холодоагенту через наявність тріщин на корпусі; зношення та послаблення приводного ременя; порушення роботи ектроланцюгів.

Конденсатор Зниження якості охолодження і відводу залишкового тепла, перегрів системи та автоматичне відключення.

Причина: забруднення граток.

Випарник Зниження ефективності роботи кондиціонера, волога та неприємний запах у салоні авто.

Причини: закорковування патрубка для відведення вологи, забруднення, корозія.

Ресивер-осушувач Неконтрольоване відключення системи, обмерзання шлангів.

Причини: порушення технології заправлення холодоагентом; обмерзання трубок.

Сучасні кондиціонери оснащені різноманітними датчиками і складною електронікою. І кожен з цих вузлів може вийти з ладу. Для точного діагностування і своєчасного усунення проблеми рекомендується якомога швидше звернутися до автосервісу.

Основні рекомендації щодо користування автокондиціонера

  • Заправляти тільки відповідним фреоном
  • Ретельно підбирати автосервіс, який буде обслуговувати вашу систему охолодження. 
  • Контролюйте якість фреону. Не варто довіряти занадто привабливим низьким цінам. Фреон-підробка може призвести до серйозних проблем і витрат.
  • Підбирати сумісне з фреоном мастило.
  • Притримуватися балансу температур: різниця зовнішньої та внутрішньої температур не повинна перевищувати 5-10 градусів.
  • Не вмикати кондиціонер на короткий час (менш ніж 15 хв).
  • Контролюйте зміни ефективності роботи кондиціонера, наявність сторонніх звуків та запахів. Такі прояви можуть свідчити про несправності.

 

 

А за якісним обслуговуванням та ремонтом кондиціонера звертайтеся до нас!

Iнші статті

Заправка автокондиционера фреоном r1234yf

Потрібна заправка кондиціонера R1234yf? В асортименті Genstar є всі фреони!

О гидроусилителе

А ви в курсі як працює гідропідсилювач керма?

Як працює гідропідсилювач керма