Є скарга чи зауваження?

Напишіть її одразу керівнику автосервісу

Він її прочитає, точно точно. Розбереться хто і чому викликав у вас негативні емоції. І, звісно, перетелефонує вам

Введiть повний номер телефону.
Надіслати скаргу

Вашу скаргу надіслано. Найближчим часом з нею ознайомиться керівник та перетелефонує вам

Корисні статті

Як замінити кермову рейку

Как заменить рулевую рейку

Особливості конструкції рейки

Як влаштований механізм рейки: при повертанні керма в різні сторони, кермовий вал починає обертати приводну шестерню, яка своєю чергою зчіплюється із зубцями штока (валом рейки). Шток рухає кермові тяги, а тяги повертають колеса.

Різновиди кермових рейок

Є три варіанти кермових рейок:

  • Механічна — її ще називають «сухою» або «рейка без підсилювача».По факту це звичайна «основа» для рейок ГПК чи ЕПК. Як самостійний вид, суха рейка є в старих легкових автівках.

 

  • Гідравлічна рейка. ГПК зменшує зусилля для поворотів керма. Робота механізму: якщо кермове колесо стоїть на місці, то мастило рухається в замкнутій системі маслопроводів, не потрапляючи в силовий циліндр. А якщо ми повертаємо кермо, то гідророзподілювач виштовхує мастило у відсіки циліндра, полегшуючи повороти.

ГУР

 

  • Электро-гідравлічна (ЕГПК) – це покращена версія гідрорейки. Принцип роботи майже не відрізняється від ГПК, просто насос гідропідсилювача працює з допомогою електродвигуна, а не двигуна внутрішнього згорання. 

 

  • Електрична (ЕПК) — рейка з електропідсиленням також покликана полегшувати повороти керма. У ситуації з ЕПК, «розумне» керівництво відбувається з допомогою електропривода.

Електропідсилювач

Ознаки несправності електропідсилювача та гідропідсилювача керма

У кожного механізму є слабкі місця. Наприклад, ЕПК частіше ламається від попадання вологи в систему, а ГПК страждає протіканнями через розгерметизацію.

Є загальні симптоми проблем:

  • Стукіт під час обертів механізму
  • Утруднене керування автівкою
  • Колеса з кермом працюють не злагоджено.

Несправність вузла ЕПК: смарт система показує на панелі приладів знак «червоного керма», зусилля на кермовому колесі стає нерівномірним, відбувається закушування. В ЕПК часто виходять з ладу: підшипники, втулки, датчики поворотів, шлейф.

Якщо у вас ГПК, тоді ви почуєте гул помпи, а під час розбирання механізму та огляду можете виявити зношеність ремкомплекта або ржавіння вала. 

Часто стаються обриви приводного ременя помпи, підтікання мастила у місцях вальцювання та з’єднань, розшарування гідравлічного шланга, знос втулок. Не менше страждає і “черв’ячний механізм”, перехрестя двох запчастин: тіла рейки та шестерні.

Червячний механізм

 

Як замінити кермову рейку

Перед кожним власником авто із зіпсованою кермовою рейкою є вибір: реставрувати або придбати новий товар без мороки.

На жаль, не всім доступно часто купувати нові кермові рейки. Багато хто купує “брендові підробки” або вживану продукцію в гарному стані.

Щоби застрахуватися від серйозних поломок потрібно добре слідкувати за ступенем зносу та якістю ремкомплекта рейки, тому що від цих витратних матеріалів залежить якість та строк служби механізма. 

Але виникає друге питання: чи знайдеться підкований майстер та чи буде надана гарантія на запчастини? До цієї справи потрібно підійти якомога серйозніше та обрати кваліфіковане СТО, де надають гарантію на роботу та запчастини.

Стандартна послідовність етапів роботи при заміні рейки в Genstar:

  1. Демонтаж
  2. Перевірка на дефекти
  3. Заміна окремих деталей або їх реставрація у спеціальному токарному цеху. При абсолютній несправності – заміна всього агрегата.
  4. Нанесення нового мастила та збирання механізму.
  5. Встановлення агрегата.
  6. Регулювання та випробування в роботі.

 

Ремонт рейки власноруч

Є люди, які не довіряють СТО та самостійно намагаються ремонтувати авто. На жаль, відремонтувати рейку практично неможливо. Наступні етапи ремонтування підходять для власників вітчизняних застарілих моделей машин. 

Ось, які інструменти нам знадобляться:

  • Ліхтарик для освітлення процесу.
  • Набір гайкових ключів, молоток та знімач наконечників.
  • Щітка для чистки металу, мастило WD-40 та ганчір’я.
  • Дерев’яні бруски та домкрат.

 

Крок 1. Підготовка

  1. Потрібно знерухомити автомобіль за допомогою ручного гальма та підперти задні колеса. 
  2. Після чого, встановити кермо в нульове положення. 
  3. Відпустити на колесах гайки та з допомогою домкрата підняти одну зі сторін машини. 
  4. Зняти колесо, і під днище поставити брус для опори. Так потрібно буде зробити з обома сторонами авто, щоби полегшити доступ та подальшу роботу.

 

Крок 2. Демонтаж

Порядок демонтажу ЕПК, ГПК або механіки практично схожі. Потрібно лиш знати, який із типів саме у вас. Якщо маєте механічну рейку, тоді потрібно буде видалити щіткою бруд для подальшого відокремлення наконечників. Також перед зняттям рейки потрібно відокремити клеми із сигналізації та газового адсорбера, прибравши все в сторону. Демонтаж ГПК: потрібно злити рідину через трубки з резервуара. Потім зняти це все, відокремити від живлення АКБ.

 

Далі порядок дій виглядає ось так:

  1. Послабити кріплення хрестовини, яка знаходиться всередині салону, під педаллю гальма. Під обшивкою знайти та відкрутити гайку.
  2. Загляньте під капот та зніміть гайки на хомутах кермової рейки.
  3. Акуратно зніміть рейку, візьміть за основу та потягніть на себе. Якщо не виходить, потрібно звернути увагу на те, чи не прикипіло шліцеве з’єднання. Для цього треба буде легенько постукати молотком та спробувати витягнути рейку ще раз.
  4. Обладнання дістаньте через пройму коліс, злегка покрутивши рейкою в усі боки, щоби вал шліца проходив вільно. 

Під час демонтажу потрібно слідкувати за проводкою та шлангом для пального, аби виключити ушкодження.

 

Крок 3. Монтаж нової рейки

  1. Проінспектуйте положення кермових тяг, які мають бути в початковій позиції.
  2. Розташуйте справа кермовий механізм.
  3. Відрегулюйте положення нижнього шарніра в кардані, вал, закріпіть усе болтом сошки.
  4. Під’єднайте трубки до потрібних отворів і встановіть нові ущільнювачі.
  5. Відрегулюйте положення трубопроводів, закрутіть кріплення.
  6. Закрутіть частини кріплення кронштейнів.
  7. На поворотних важелях встановіть кермові тяги й затягніть новими гайками.
  8. Залийте рідину (ГПК), приєднайте до АКБ (ЕПК).
  9. Перевірте роботу механізму.

Самостійно можна замінити й ремкомплект рейки. Але у випадку зношення деяких запчастин, які потрібно реставрувати, краще звернутися до кваліфікованого надійного сервісу з токарним цехом.

 

Як подовжити строк експлуатації кермової рейки

  1. Старайтеся не вивертати колеса до кінця або ж надмірно давити на кермове колесо.
  2. Прогрівайте взимку гідрорейку як і двигун. Вона залежна від рідини, яку потрібно прогріти та запустити у всі механізми.
  3. Слідкуйте за рівнем гідравлічної рідини.
  4. Не забувайте стежити за сторонніми шумами у помпі ГПК, стружка від зносу деталей помпи може потрапити в рейку і викликати швидке зношування вала.

 

На СТО “Генстар” ви можете відремонтувати гідравлічні та механічні кермові рейки. З 2015 року ми стрімко розвиваємося в цьому напрямку, володіємо досвідом та знаннями для якісного виконання ремонтів і реставраційних робіт.

Iнші статті

Заправка автокондиционера фреоном r1234yf

Потрібна заправка кондиціонера R1234yf? В асортименті Genstar є всі фреони!

О гидроусилителе

А ви в курсі як працює гідропідсилювач керма?

Як працює гідропідсилювач керма