Є скарга чи зауваження?

Напишіть її одразу керівнику автосервісу

Він її прочитає, точно точно. Розбереться хто і чому викликав у вас негативні емоції. І, звісно, перетелефонує вам

Введiть повний номер телефону.
Надіслати скаргу

Вашу скаргу надіслано. Найближчим часом з нею ознайомиться керівник та перетелефонує вам

Корисні статті

Що робить стартер в автомобілі?

Как работает стартер в автомобиле

У цій статті розповімо про стартер і його “незамінність” для авто. В даному матеріалі розкриті питання про те, навіщо потрібен стартер, як він виглядає, де “живе” і який принцип роботи цього агрегата.

Що таке стартер?

Стартер – це електродвигун, який походить на маленький космічний корабель, і призначений для запуску ДВС автомобіля.     

Корпус стартера схожий на циліндр і складається з металу. Додатково до механізму прикріплений ще один невеликий циліндр – це електромагнітне втягує реле.

 

Будова стартера (на прикладі редукторного):

Будова стартера

  1. Втягувальне реле
  2. Передня кришка з підшипником ковзання
  3. Задня кришка з підшипником ковзання
  4. Корпус зі статором всередині
  5. Планетарний редуктор 
  6. Бендикс
  7. Ротор з колектором
  8. Щітковий вузол

Реле стартера

Реле стартера

Варіанти стартерів

  • Редукторний — найпопулярніший і найпрактичніший. Завдяки своїм потужним магнітам зменшує шанси на злам і працює навіть з низьким зарядом автомобільного акумулятора.
  • Безредукторний — проста конструкція і швидке запалювання, але працює з частими збоями в умовах низької температури.
  • Стартер з інерційним приводом. В такому агрегаті при запалюванні залучені гвинт шестерні та вал якоря. Цей агрегат відрізняється коротким терміном служби на відміну від двох інших.

Де розташований стартер в машині

Стартер “живе “на перехресті з’єднання двигуна з трансмісією. Поруч також знаходиться кожух, навколо якого розташовується стартер. Наприклад, в положенні “ближче до верху” є можливість легше дістатися до агрегата через моторний простір під капотом. Якщо стартер знаходиться ближче до низу — отримати доступ вийде тільки через днище машини. Кріплення стартера банально просте — пара-трійка болтів.                                                                     Через місце розташування і призначення, стартер знаходиться в несприятливих умовах. Агрегат має досить невеликий розмір, але змушений обертати великий маховик і приводити в рух весь ансамбль вузлів: поршневої системи, навісного обладнання, трансмісії. Крім того, на нього постійно впливають вібрації, пил, волога, масла й інші хімічні речовини.

Принцип роботи стартерного вузла 

У момент повороту ключа в замку запалювання, стартер різко активізується і починає діяти на колінчастий вал, щоб розкрутити його і відповідно запустити сам двигун.

Коли вмикається “запалювання” агрегат починає працювати таким чином:

  1. Спочатку електричний струм проникає до замкнутих контактних елементів замка запалювання і потрапляє прямісінько в реле. Після чого пусковий електрострум рухається на клеми обмотки.
  2. Якір реле починає рухатися всередині корпуса агрегата. Цей процес призводить до зміщення бендикса. Це триває до того, поки зубці його шестерні не зачепилися з зубцями вінця в маховику.
  3. Якірний пристрій втягувального реле рухається до кінцевого положення і призводить до замикання контактних елементів. В результаті цього відбувається подача електроструму в обмотку електромоторчика і на елемент, який утримує реле.
  4. Стартерний вал починає передавати “крутний” момент на колінчастий вал агрегата. Подача обертів забезпечує запуск двигуна машини.
  5. Коли швидкість обертань маховика синхронізується з обертами стартера, зубці шестерні бендикса розчіпляються з вінцем. У підсумку, пружина муфти повертається до стартового стану, який був до запуску ДВС.
  6. На останній фазі ключ у замку повертається в початковий стан і подача струму припиняється. Далі двигун автомобіля не потребує участі стартера.

Сім негативних «НЕ» для стартера

  • Не утримувати стартер включеним більше ніж 15 сек. Якщо двигун не спрацював з першого разу — не потрібно тримати стартер робочим.
  • Не залишати агрегат постійно включеним. Це призводить до розрядки АКБ.
  • Забороняється користування агрегатом, як тяговим двигуном в разі, якщо ДВС не завівся.
  • Не пускати стартер, якщо зламався або зіпсувався замок запалювання. Це негативно впливає на нього.
  • Не потрібно заводити машину зі спустошеним баком.
  • Не вмикати стартер навіть на пів хвилини — за цей час встигають згоріти обмотки і починають обсипатися акумуляторні пластини.

Iнші статті

Подготовка кондиционера

Як у вас проходить підготовка кондиціонера до літа?

Стаття про те, як правильно підготувати кондиціонер до літнього сезону

Турбокомпрессор

Турбіна — це маленький, але потужний підсилювач двигуна

Все про турбіну