Можна нескінченно дивуватися винаходам, з допомогою яких людство намагається поліпшити своє життя. Одним з важливих винайдених обладнань для машин є турбокомпресор.
Зараз ми всі знаємо, що таке турбіна. Та первинні розробки цього механізму були не дуже вдалими, і перший турбонагнітач в автомобільній сфері з’явився у вантажівок в 1938 р. А першими легковими автівками, які отримали підсилювач двигуна в 1962 р. стали Chevrolet Corvair Monza та Oldsmobile Jetfire.
Попри технічні переваги, рівень надійності був низький, так що в підсумку ці модифікації зникли.
Зовнішній вигляд ТРК автомобіля
Як видно, цей агрегат нагадує музичний духовий інструмент “валторну”. Давайте ж розглянемо, як влаштована турбіна автомобіля зсередини.
Турбокомпресор можна умовно розділити на 3 частини:
- Гаряча частина (по-народному “равлик”).
Має специфічну форму, щоб заганяти вихлопні гази в турбінне колесо, щоб його розкрутити. Створена методом чавунного лиття, тому що на неї припадає велике навантаження через перепади температур. - Холодна частина (“равлик”). Складається з колеса компресора та опорного підшипника.
- Серце турбіни — картридж.
Будова: вал ротора турбіни, який з’єднує компресорне колесо холодної частини з гарячою, гайка-фіксатор вала, втулки (радіальні гідропідшипники), масляні канали, тепловідбивна шайба (в народі масловідбивна, служить для того, щоб не перегрівалася олива всередині агрегата), ущільнювальне кільце, кришка, що закриває тіло картриджа.
Якими можуть бути турбокомпресори
За зовнішнім і внутрішнім виглядом, розмірами та матеріалами турбіни можна розділити на багато категорій.
В автогалузі нам відомі бензинові, дизельні, маленькі й великі варіанти, з геометрією і без геометрії. Всі вони відрізняються розміром, сплавом металів і відповідно своєю потужністю.
Наразі існують три типи нагнітачів:
- Механічний (компресор).
- Турбонагнітач, що працює на відпрацьованих газах.
- Турбіна з електроприводом. Це новинка від BMW, яка вміє розкручуватися не тільки з допомогою вихлопних газів, а й завдяки своєму електромотору.
Найпоширенішим типом звичайно є звичайний турбокомпресор, який працює на вихлопних газах. Далі розповімо про те, як працює турбіна в машині.
Принцип роботи турбіни
Основна функція турбіни — посилювати «кінські сили» автомобіля. Це розумний і економний винахід, який дозволяє збільшити потужність на 20% -30%, не витрачаючи більше палива.
Дія турбонагнітача починається з моменту заведення мотора. У гарячу частину агрегату через колектор надходять відпрацьовані гази. На з’єднанні колектора і початку турбіни є клапан скидання тиску (Wastegate), який контролює силу потоку “вихлопу”. Автомобільні вихлопи, потрапляючи в турбіну, розкручують колесо гарячої частини, а воно своєю чергою засмоктує повітря і починається крутний момент. Оскільки турбінні колеса холодної та гарячої частини з’єднані валом, обороти від гарячої частини турбіни передаються на холодну.
Реставрація ТРК в автосервісі Genstar
Наші СТО крім ремонту також займаються і відновленням. Слабкі місця ТРК на думку експертів Генстар: тріщини в гарячій частині, проблеми з картриджем, втулками й кільцями. Це наслідки впливу агресивного середовища, тому що перепади температур жодний матеріал довго не витримає.
Турбокомпресор можна привезти до нас вже в знятому вигляді, а також приїхати на авто й на місці його демонтувати.
Ми пропонуємо базовий, середній і капітальний ремонти. Залежно від ступеня зношеності вузла, майстри додатково можуть відремонтувати актуатор (Wastegate), відновити різьблення, висвердлити шпильку, відшліфувати колектор і запропонувати інші процедури.
Реставрація турбін — це дуже вигідна послуга, адже вартість оригінального агрегату дуже висока. З допомогою відновлення ми зможемо оживити вашу зношену турбіну, і вона прослужить ще багато років.
Ціни на ремонт або відновлення турбін можна подивитися у нас на сайті.
Записатися на діагностику можна через сайт або call центр.