Прийшла холодна пора. А ти встиг перевірити акумулятор?

Диагностика АКБ тестером

Автомобільний акумулятор – це пристрій, який використовується як джерело живлення у мото- та автотранспорті.

За нормальних умов експлуатації та усвідомленості автовласника батарея може прослужити до 8 років, але є чинники, які можуть суттєво вплинути й навіть “угробити” найновіший АКБ.

Надійним страхуванням від негативних наслідків є періодична діагностика акумулятора.

Ця процедура займає зовсім небагато часу і спеціальних навичок також не вимагає. 

Всього за кілька хвилин, накинувши клеми до полюсів плюса та мінуса, можна дізнатися про здоров’я акумуляторної батареї. Переважно, на автосервісах діагностику АКБ проводять з допомогою професійного обладнання. Наприклад, на наших СТО використовують тестери брендів BOSCH і Magneti Marelli. Вони вимірюють залишкову кількість ампер-годин (Ah) та потужність батареї. Простішим способом перевірки, звичайно, залишається мультиметр, який показує рівень напруги пристрою.

Лайфхаки від експертів

Уберегти від усіх бід акумулятор у вас не вийде, але є правила, які допоможуть знизити ризики виходу з експлуатації головного джерела живлення автомобіля. Візьмемо для прикладу два види АКБ: свинцево-кислотні та AGM.

Якщо ми говоримо про свинцево-кислотні АКБ, то потрібно:

  1. Проводити чек-апи батареї перед зміною сезонів.
  2. У холодну пору часу підтримувати стабільний заряд батареї. Стежити за рівнем заряду та за щільністю електроліту. Для літнього періоду норма густини електроліту 1,26 – 1,28, а ось взимку густину потрібно підіймати приблизно до 1,3. Для правильного заряджання АКБ існують автоматичні зарядні станції, наприклад Bosch і СТЕК. Завдяки розумним режимам вони правильно наповнять енергією будь-який акумулятор.
  3. Взимку, після запуску двигуна радимо якнайдовше (приблизно 30-40 хвилин) не вимикати його, щоб генератор встиг відновити заряд батареї, який витратив стартер.
  4. При зниженні температури навколишнього середовища нижче -10 °C, потрібно прогрівати акумуляторну батарею, включивши, наприклад, дальнє світло фар.
  5. Також, хочеться позбавити вас від деяких думок диванних експертів про те, що в зимовий час потрібно зливати електроліт з банок перед постановкою акумулятора на зберігання. Насправді потрібно лише перевірити рівень електроліту. При зниженій кількості – долити дистильовану воду і максимально зарядити АКБ.

Що стосується AGM батарей, то їх потрібно заряджати теж спеціальним зарядним пристроєм, перевіривши перед цим скломати, чи вони не висохли. Якщо висохли – долити дистильованої води, аби не було перегрівання.

Що потрібно контролювати при заряджанні такого АКБ:

– не перевищувати напругу більш ніж 14,4 В;

– не перевищувати струми вище 1/10 номінальної місткості акумулятора;

– контролювати температуру пристрою, а при перегріванні негайно припинити заряджання. Таким чином ви дозволите зарядженому та незарядженому електроліту змішатися. 

Тримайте стабільний заряд, адже потім розряджений AGM акумулятор доведеться наповнювати енергією декілька днів, поки батарея почне приймати потрібні їй струми.

То що, друзі, чи готові приїхати на осінній чек-ап? 

Наші фахівці  безплатно перевірять акумулятор професійним тестером та дадуть рекомендації для подальшої експлуатації батареї.

А за потреби та за бажанням ви зможете купити оригінальний новий акумулятор прямо на наших сервісах. 

    Не знайшли відповідь або шукаєте професійний підхід?

    Зверніться до нашого автосервісу — ми допоможемо продіагностувати та вирішити Ваші проблеми з авто!