Уже цікавилися інформацією щодо заправки кондиціонера R1234yf?
Генстар знає про всі переваги та недоліки старих і нових холодоагентів.
Зараз докладніше розповімо про види фреонів і їх особливості, адже історія холодильного обладнання почалася приблизно від середини 18 століття.
R12
Цей холодоагент з’явився в 1928 році і став першим найбезпечнішим фреоном того часу. Компанія “Кинетик Кеніканз Інк” стала першою випускати партії R12 і швидко поширила його. Ця ж фірма запропонувала спеціальне позначення для газів – R (Refrigerant – охолоджувач), яким користуються і донині.
Дихлордифторметан – простою мовою R12 не має запаху, негорючий і не отруйний, але його негативний вплив на озоновий шар створював проблеми. Тому розробки й пошуки кращого варіанту не припинялися.
R134А
Завдяки розробкам, в 1993 р. прийшла альтернатива на зміну попереднику R12. Концерн «DuPont» запатентував хладон R134A. Він також є нетоксичним за звичайних умов, оскільки не має в складі хлору і є більш безпечним для озонового шару на відміну від R12. За звичайної експлуатаційної температури не загоряється. Але при розгерметизації системи, разом з повітрям утворює небезпечне комбо – горючу суміш. При згорянні розкладається та утворює отруйний фтороводень.
R1234yf
Хладон нового покоління, який став ще кращим від попередника R134А. Це досить молодий вид фреону, який почали активно застосовувати ще з 2011 року.
За протоколом EG / 706/2007 і вказаними там нормами з 2011 року автомобільні концерни зобов’язали використовувати новий газ для систем кондиціювання.
R1234yf має набагато менший індекс впливу ніж попередній газ R134 (з gwp – 1300). Тільки уявіть, цей холодоагент став екологічнішим в 325 разів.
CO2 або R744
Революційний холодоагент, який існує поки в небагатьох автокондиціонерах. Виробники Audi та Mercedes Benz вирішили, що потрібно створити абсолютно безпечний газ з дуже низьким показником GWP (global warming potential). І ось, вже у 2021 деякі моделі автомобілів мають систему кондиціонування, заточену під цей газ.
Наприклад: Mercedes-Benz клас S (W223), серії Audi A8 і Audi Q8 вже їздять з CO2.
Всупереч екологічності він має і недоліки. Адже повинен заправлятися дуже акуратно через високого тиску в процесі заправки.
Принцип обслуговування цієї системи кондиціювання кардинально змінився. Тиск газу – понад 100 бар, тому при заправці не відкачують газ, а випускають його в повітря. Заправні станції оснащені спеціальним датчиком вимірювання концентрації газу в приміщенні.
Всі перераховані фреони досі присутні на ринку, оскільки попит на авто старшого покоління тримається на рівні з сучасними моделями.
Заправляти автокондиціонери невідповідним фреоном – небажана процедура. Особливо в гаражних умовах без спецобладнання. Чому так?
Фреони не можна змішувати через різницю молекулярної будови. Наприклад, при змішуванні R134а і R12 виділяється пар з високим тиском – азеотропна суміш (суміш двох або більше рідин, яка не змінюється при кипінні, тобто склади рівноважних рідкої і парової фаз збігаються).
А заправка системи невідповідним фреоном може призвести до неприємних наслідків: швидкий знос внутрішніх деталей, недостатнє охолодження салону, поломка компресора та інших запчастин.
Недоліки та переваги фреону r1234yf
Якщо порівнювати між собою хладони, то R1234yf і R744 є кращими у своєму “роді”. Але попри свою екологічність є займистими та вимагають спеціальних умов зберігання і використання. Це єдиний жирний мінус нових поколінь газу, який компенсується високотехнологічними заправними станціями та чіткими строгими інструкціями.
До того ж, станції мають автоматичний режим, що спрощує роботу і мінімізує присутність майстра.
Ще одним недоліком є вартість заправки. Внаслідок дорожнечі замість нього часто заправляють 134A. На жаль, зміна рідного фреону на невідповідний до системи, призводить до прискореного зносу внутрішніх деталей, а охолодження стає гіршим.
Основний недолік вказали, а як щодо переваг?
- Екологічність. Хладон екологічний для середовища, а його GWP – потенціал глобального потепління дорівнює індексу 4. А це означає, що він мінімально впливає на екологію й озоновий шар.
- Автоматична заправка з допомогою станцій. Не потрібна тотальна перекваліфікація персоналу, тому, що станція більшість дій виконує самостійно.
- Висока результативність – ефективне охолодження салону.
В Genstar є будь-який фреон для вас!
В наявності маємо різні фреони: r134a, r1234yf, r744, r12, r507 і r404a. У нас можна заправити автокондиціонери і холодильне обладнання. Крім обслуговування ми надаємо послуги ремонту та відновлення систем кондиціювання.
Напрямок кондиціонерів у нас існує досить давно, тому досвідчені майстри та нове обладнання є головною перевагою. Наша компанія крокує в ногу з прогресивними тенденціями автогалузі, тому у нас є заправні станції навіть для ексклюзивних автокондиціонерів з фреоном R744 (CO2).
Всі майстри пройшли і проходять навчання в провідних виробників, такі як DENSO і мають освіту в сфері холодильного обладнання. Обслуговування кондиціонерного обладнання відбувається за регламентом і тільки за правилами техніки безпеки.
Тож в Genstar можна заправитися безпечно будь-яким фреоном!